Få folk att komma på ditt företagsevent
Företagsevent är en bra säljyta. Det är ett informellt sammanhang där du “har kunden i din ficka” genom att ni är där du bestämmer och lyssnar på något de tycker är intressant och får gratis. De flesta som är där och inte bara är ute efter gratis mat kommer vara mottagliga för ditt budskap och det kommer vara lätt för dig att då prata med dem. Utmaningen är att marknadsföra eventet och faktiskt få folk att komma dit.
Använd nyhetsbrev
Ett bra och välformulerat nyhetsbrev är en av de bästa marknadsföringskanalerna ett företag kan ha. Använd gärna Ungapped för att skapa snygga nyhetsbrev till dina kunder. Ett bra nyhetsbrev bör vara en kombination av säljbudskap och något som gör att kunden känner att de får ett värde av att öppna det. Det kan dels vara en inbjudan till ett event, eller en intressant och relevant artikel om det område ni jobbar inom.
Använd sociala medier
Ett annat sätt att marknadsföra den här typen av evenemang är via sociala medier. Beroende på hur stor och relevant följarskara ert företag har kan ni jobba med en kombination av köpt och organisk spridning. Skriv ett inlägg med en länk till ert nyhetsbrev med eventinformationen och betala eventuellt en slant för att öka synligheten på det. Det kommer löna sig i längden.