Skriva en inbjudan till ett företagsevent
Det är inte möjligt att överskatta ordens betydelse. Hur vi väljer att formulera oss har betydelse för både hur vi uppfattas som personer och hur vårt budskap uppfattas. Detta är ännu tydligare inom näringslivet. Hur ett företag kommunicerar med sina existerande och presumtiva kunder, har en avgörande inverkan på hur mycket som kunderna är beredda att spendera på företagets produkter eller tjänster. Det finns en anledning till att bra copywriters är välavlönade, deras val av ord påverkar direkt kundens resultat.
Få hjälp online med att skriva en inbjudan
En inbjudan till ett företagsevent kan uppfattas som en trivial uppgift, vilken kan delegeras till den som har tid över på kontoret. Inget kunde vara mer felaktigt. Hur inbjudan utformas kommer att ha en avgörande och direkt inverkan på hur många personer som kommer att besöka eventet. Det har inte någon betydelse hur välgjort eventet än må vara, är inte inbjudan välformulerad och säljande är det en uppenbar risk för att det kommer att bli ett folktomt evenemang.
Ska du utforma inbjudan som ett personligt brev kan du använda dig av Cowrite, som är en utmärkt tjänst med vilken du får hjälp att formulera dig. Cowrite fungerar på så sätt att en textrobot löpande ger dig förslag på formuleringar. Resultatet är smått häpnadsväckande och din text kommer utan tvekan att vara av betydligt högre kvalitet än om du hade formulerat brevet på egen hand.
Anlita en copywriter
Ska inbjudan till företagseventet vara utformad på annat sätt än genom ett personligt brev bör du anlita en copywriter, som är specialiserad på just den typen av texter. En erfaren copywriter kan relativt snabbt skriva en text som är anpassad till det aktuella eventet och hur du vill att inbjudan ska vara utformad. Investeringen i en copywriter kommer att löna sig i form av fler besökare och följaktligen högre intäkter, i vart fall på sikt.