Så ordnar ni bästa firmafesten

Så ordnar ni bästa firmafesten

Sitter ni i planeringsgruppen för ert företags firmafest? Då är det här en text för er. Här hittar ni tips på hur ni ordnar den bästa firmafesten och vilka fällor som bör undvikas.

Tips och trix

Det första och kanske viktigaste tipset är att börja planera i tid. Oavsett omfattning på festen är det bättre att börja planera för tidigt än för sent. Det är bra att börja med att leta upp en lämplig lokal att arrangera festen i, kanske kan ni vara i eller i närheten av era arbetslokaler? I så fall ökar det möjligheterna för att fler deltagare kan närvara, särskilt om festen är i anslutning till en arbetsdag. I samband med att ni väljer en lokal måste ni också kolla upp vad som gäller kring att äta mat och eventuellt servera alkohol. Det är två punkter som kan bli svåra att komma förbi i ett företags egna lokaler.

Som deltagare kan det också vara bra att tänka till och ha vissa saker i åtanke. Det gäller också de som planerar festen. Eftersom målet är att samtliga deltagare ska ha så roligt som möjligt gäller det att erbjuda ett varierat alternativ. Dessutom vill de flesta festfixare undvika firmafester som slutar i totalt kaos.

När lokalen och tiden för festen är bokad och ni vet vad som gäller kring mat och/eller alkohol. Då är det en fördel att undersöka vilka möjligheter det finns att hyra in någon form av underhållning, antingen ett liveband, en komiker, en trollkarl, en DJ eller något åt det hållet. Det finns en uppsjö av olika alternativ på nätet. Värt att tänka på är att det inte nödvändigtvis måste kosta speciellt mycket att ta in underhållning samt att de som underhåller inte nödvändigtvis behöver delta hela festen.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *